At ændre vaner er noget af det sværeste overhovedet. Så du behøver ikke slå dig selv i hovedet med det faktum, at du måske ikke er lykkedes med det. Hver eneste gang du prøver, tager du et skridt hen mod det du gerne vil, så bare bliv ved!

Vi har alle sammen en historie omkring mad. Historier der er rare, sørgelige, skrækkelige eller sjove. Her er en video med en del af min historie omkring mad. Hvad er din?

Lav en video – eller skriv ned, hvis det er for grænseoverskridende – hvad din historie om mad er – og hvad dit forhold til mad er.

Udover historien, så fortæl eller skriv hvad du synes er det sværeste ved mad – for nogle er det at huske at spise, for andre er det at prøve nye opskrifter – hvad er svært for dig?

Hvad er det rareste ved mad? Det dejligste ved mad? Tænk over spørgsmålene.

Slæber du rundt på gamle myter om mad:

– Tror du det er nødvendigt at blive mæt hver gang du spiser?

– Tror du det er ligegyldigt, at du bare spiser en lille smule af det der ikke er godt for dig?

– Tror du, at næringen i al mad er nogenlunde det samme?

– Er dårlig mad noget du bruger som belønning, når du skal fejre noget eller det er synd for dig?

Vi ved så meget om næring i dag – mere end nogensinde før – og videnskaben begynder i den grad at anerkende den helbredsfaktor der ligger i mad. For eksempel ved vi nu, at gurkemeje er ekstremt sundt, men bliver 1000 gange (ja, det er ikke overdrevet) sundere, hvis det er kombineret med peber. Vi ved, at gurkemeje sammen med berberin femdobler kroppens evne til at bekæmpe kræftceller.
Der er god grund til at interessere dig for effekterne af ganske almindelig næringsrig mad!

Glæd dig til i morgen – der får du opskriften på superfood cacao, som giver dig et lækkert boost i energi og humør!